Dieta śródziemnomorska – przykładowy jadłospis

Jeżeli chcesz nie tylko schudnąć, ale jeszcze do tego utrzymać uzyskaną wagę, musisz zmienić swój sposób myślenia na temat diety. Zdrowe obiady i inne posiłki powinny ci zasmakować, abyś podchodził do nich z radością i świadomością tego, że odżywią one twój organizm. A bardzo możliwe, że wciąż wydaje ci się, że wystarczy przejść na jakiś niskokaloryczny jadłospis i stosować go przez tydzień czy dwa, aby waga spadła i już na dobre utrzymała się na niskim poziomie. Ale tak przecież nie jest. Samo chudnięcie nie jest trudne. Ciężko staje się dopiero potem, gdy trzeba wrócić do „normalnego” jedzenia, co zwykle kończy się efektem jojo. Dieta śródziemnomorska tym różni się od diety 1000 kcal czy diety Dukana, że możesz być na niej przez całe swoje życie i czerpać z tego same korzyści. Nie stosuj gotowych jadłospisów. Nie płać nikomu za utworzenie indywidualnie dopasowanej diety, na której i tak zapewne nie zdołasz wytrwać. Zamiast tego możesz szczerze zainteresować się zdrowym śródziemnomorskim trybem żywienia, który nawet w teorii może ci się tak bardzo spodobać, że od razu zechcesz na niego przejść. A oto przykład, jak może wyglądać twój dzień jedzenia na diecie śródziemnomorskiej.

Na śniadanie zaserwujesz sobie ukochane i nieśmiertelne kanapki, tyle że w nieco ciekawszej wersji. Przygotuj sobie kilka kromek ciemnego pieczywa i wykonaj do nich rybną pastę. Pastą pokryj kanapki, a obok nich ułóż garść pomidorków koktajlowych. W ramach deseru możesz jeszcze zjeść jabłko, jeśli najdzie cię ochota na słodkie. Zdrowe obiady na diecie śródziemnomorskiej to przede wszystkim zupy, ewentualnie dania składające się z ryb i świeżych sałatek. Kolacja powinna być lekka, by nie obciążała żołądka.

icookandlook.pl

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *