Jak jeść zdrowo i chudnąć?

Dieta kopenhaska może być skuteczna, ale czy jesteś w stanie wytrwać na niej dłużej niż przez kilka dni? Podobnie sprawa ma się głodówkami oraz wszelkimi innymi, typowo niskokalorycznymi, bardzo rygorystycznymi jadłospisami. Zdrowe odżywianie i zdrowe odchudzanie w żadnym wypadku nie polegają na stopniowym wygładzaniu i wyniszczaniu organizmu. Gdy jesz mniej, oczywiście chudniesz, ale nie da się w nieskończoność zmniejszać porcji jedzenia. Zamiast wierzyć w magiczne diety, lepiej delikatnie zmodyfikuj swój sposób żywienia. Oto kilka prostych zmian, które możesz wprowadzić i zastosować już teraz.

Polacy są narodem mięsożernym, dlatego na twoim talerzu na pewno często pojawia się jakieś mięso. Nie wyobrażasz sobie obiadu bez kawałka schabu czy karkówki, a kanapek – bez przynajmniej jednego plastra szynki. Nie musisz rezygnować ze swojego ukochanego kotleta, ale od teraz staraj się wybierać mięsa chude, które nie będą mieć widocznego tłuszczu. Zrezygnuj z wieprzowiny na rzecz chudej wołowiny, kurczaka oraz indyka. Unikaj mięsnych konserw, kiełbas, boczku, baleronu i pasztetów. Jeżeli musisz już położyć coś na kanapkę, niech to będzie pieczeń lub szynka z indyka. Wspaniałe mięsa możesz też piec samodzielnie, kupując je wcześniej w zdrowych zakładach.

Dieta opierająca się na samym mięsie to na pewno nie jest jednak zdrowe odżywianie. Polub się koniecznie z innymi produktami. W sklepach zawsze wypełniaj swój koszyk czy wózek jak największą ilością warzyw i owoców. Każde danie uzupełnić też dobrym źródłem węglowodanów złożonych – kaszą, ciemnym makaronem albo brązowym ryżem.

diety-fitness.pl

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *