Zajęcia fitness

W dobie pandemii i zamkniętych siłowni oraz klubów fitness, coraz więcej osób tęskni za możliwością aktywności fizycznej. Zajęcia fitness są jednym z najbardziej popularnych typów aktywności fizycznych dostępnych w centrach zdrowego ruchu. Są to zajęcia nastawione przede wszystkim na modelowanie sylwetki oraz spalanie tkanki tłuszczowej.
Do grupy zajęć fitness możemy zaliczyć nawet kilkanaście typów treningów. Każdy z nich ma inne cechy, kładzie nacisk na nieco inne aspekty.
Dla osób chcących spalić zbędną tkankę tłuszczową rekomendowane są ćwiczenia fat burning. To zbiór ćwiczeń mających przyśpieszać spalanie tłuszczu przez organizm. Zajęcia te są skierowane do wszystkich. Prowadzone są w prostych układach choreograficznych.
Zajęcia body ball jak sama nazwa wskazuje, bazują na wykorzystaniu piłki o większej średnicy (55-65 cm). Ćwiczenia polegające na leżeniu na piłce przodem, tyłem lub bokiem, wzmacniają mięśnie pozwalające utrzymać prawidłową postawę ciała. Ćwiczenia wydatnie przyczyniają się do poprawy koordynacji ruchowej.
Body pump to ćwiczenia ze sztangą, odbywające się w tle rytmicznej muzyki. Są skierowane do osób chcących poprawić kondycję oraz wzmocnić siłę mięśni. Body pump spala też tkankę tłuszczową.
Aqua aerobik to zbiór ćwiczeń wykonywanych w basenie. Ciało w wodzie traci na wadze, przez co jest lżejsze, dlatego ten zestaw ćwiczeń jest polecany osobom o słabszej kondycji, chcących dopiero odbudować swoją dyspozycję. W wodzie również znacznie trudniej o kontuzję, dlatego warto, aby z zajęć korzystały osoby początkujące.

zdrowie-kobiety.pl

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *