Jak zacząć jeść zdrowo i chudnąć?

Dieta kopenhaska może być skuteczna, ale czy jesteś w stanie wytrwać na niej dłużej niż przez kilka dni? Podobnie sprawa ma się głodówkami oraz wszelkimi innymi, typowo niskokalorycznymi, bardzo rygorystycznymi jadłospisami. Zdrowe odżywianie i zdrowe odchudzanie w żadnym wypadku nie polegają na stopniowym wygładzaniu i wyniszczaniu organizmu. Gdy jesz mniej, oczywiście chudniesz, ale nie da się w nieskończoność zmniejszać porcji jedzenia. Zamiast wierzyć w magiczne diety, lepiej delikatnie zmodyfikuj swój sposób żywienia. Oto kilka prostych zmian, które możesz wprowadzić i zastosować już teraz.

Dieta śródziemnomorska

Czy można jeść mięso jak chcemy schudnąć

Polacy są narodem mięsożernym, dlatego na twoim talerzu na pewno często pojawia się jakieś mięso. Nie wyobrażasz sobie obiadu bez kawałka schabu czy karkówki, a kanapek – bez przynajmniej jednego plastra szynki. Nie musisz rezygnować ze swojego ukochanego kotleta, ale od teraz staraj się wybierać mięsa chude, które nie będą mieć widocznego tłuszczu. Zrezygnuj z wieprzowiny na rzecz chudej wołowiny, kurczaka oraz indyka. Unikaj mięsnych konserw, kiełbas, boczku, baleronu i pasztetów. Jeżeli musisz już położyć coś na kanapkę, niech to będzie pieczeń lub szynka z indyka. Wspaniałe mięsa możesz też piec samodzielnie, kupując je wcześniej w zdrowych zakładach.

Dieta opierająca się na samym mięsie to na pewno nie jest jednak zdrowe odżywianie. Polub się koniecznie z innymi produktami. W sklepach zawsze wypełniaj swój koszyk czy wózek jak największą ilością warzyw i owoców. Każde danie uzupełnić też dobrym źródłem węglowodanów złożonych – kaszą, ciemnym makaronem albo brązowym ryżem.

diety-fitness.pl

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.